Kolacja nie musi być nudna – 4 ciekawe i proste pomysły na kolację 

A toast over a dinner

Na śniadanie owsianka na milion sposobów, na obiad makaron po włosku, burgery z ciecierzycy, wszelkie desery na bazie bananów i masła orzechowego, a co na kolację? Brak pomysłów na ostatni posiłek dopadł nieraz każdego z nas. Prędzej czy później i tak zawsze na naszym talerzu lądują kanapki z serem i pomidorem. Jak można przygotować kolację w  prosty, smaczny oraz zdrowy sposób? Oto 4 pomysły na ciekawą kolację.

Kolorowe kanapki prosto z pieca

Jest to bardzo fajna opcja kanapek na ciepło. Bardzo dobrze sprawdzą się jako zdrowa alternatywa dla tradycyjnych zapiekanek, w których zawarte są tylko małowartościowe pieczarki oraz ser żółty.

Składniki

Do ich wykonania potrzebujemy kilka bułek pełnoziarnistych lub graham, ser mozzarella, papryki czerwonej, zielonej oraz żółtej, dowolne przyprawy – najlepiej sprawdzi się oregano i zioła prowansalskie, przecier pomidorowy.

Przygotowanie

Na początku przekrój bułki na pół i posmaruj każdą połówkę łyżeczką przecieru pomidorowego, posyp przyprawami wedle upodobań oraz ułóż pokrojone w kostkę papryki. Ser mozzarella zetrzyj na grubych oczkach tarki i poukładaj wedle uznania na bułce. Gotowe kanapki włóż do piekarnika nagrzanego na 180 stopni na około 5-10 minut, aż ser się roztopi, a bułka lekko zmięknie. 

Faszerowane papryki

Jeśli nie jesteś fanem pieczywa wieczorem, to idealna opcja dla Ciebie. Papryki tak jak kanapki można faszerować na różne sposoby, stąd kolacja może być za każdym razem inna.

Pomysły na farsz

  • cebula, szpinak, pieczarki, ser feta
  • cebula, kukurydza, groszek, ciecierzyca, pomidory
  • cebula, buraki, tofu, suszone pomidory

Przygotowanie farszu

Na patelni rozprowadź łyżkę oliwy z oliwek i podsmaż pokrojoną w kostkę cebulę. Dodaj składniki  z wybranego zestawu. Całość duś na małym ogniu przez ok. 5-10 minut. 

Przygotowanie

Odcinamy górę dokładnie umytej wcześniej papryki, a następnie usuwamy z niej białą zawartość i nasiona w środku. Napełniamy nasze paprykowe miseczki farszem i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 30 minut.

Tofucznica

Do doskonała alternatywa dla wszystkich miłośników jajecznicy, którzy przeszli na dietę roślinną. Osoby na zwykłej diecie też powinny spróbować tofucznicy, ponieważ takie danie ma więcej wartości odżywczych oraz białka niż typowa jajecznica.

Składniki:

  • 1 opakowanie tofu,
  • cebula,
  • oliwa z oliwek,
  • pół szklanki posiekanego szczypiorku,
  • warzywa, które lubimy: pomidory/papryka/ogórek,
  • przyprawy wedle uznania.

Aby uzyskać autentyczny smak jajecznicy, warto dodać płatki drożdżowe. Nie jest to jednak konieczne, ponieważ sam smak tofu jest równie dobry. 

Przygotowanie

Na łyżce oliwy z oliwek podsmaż pokrojoną w kostkę cebulę. Następnie dodaj pokruszone w dłoniach tofu i smaż przez około 1-2 minuty. Dodaj pokrojona w kostkę ulubione warzywa i przyprawy oraz duś wszystko pod przykryciem przez ok. 2 minuty. Na koniec dodaj szczypiorek i wszystko wymieszaj. Tofucznice można podawać jako samą lub w połączeniu z pieczywem.

Tosty francuskie na słono

Dla wszystkich fanów francuskich tostów na śniadanie podajemy również pomysł alternatywnej kolacji z warzywami.

Czego potrzebujesz?

  • chleb tostowy z ziarnami
  • 2-3 jajka
  • czarne oliwki
  • pomidory
  • przyprawy: bazylia, oregano

Przygotowanie

Na początku przekrój kromki chleba tostowego na trójkąty dla uzyskania francuskiego charakteru. Jajka rozkłócić widelcem i wymieszaj z przyprawami, po czym obtocz w nich każdy trójkącik. Smaż kromki na rozgrzanej patelni do uzyskania złotego koloru z każdej strony. Na gorące i gotowe kanapki połóż po plasterku pomidora oraz dodaj czarne oliwki. Całość można podać z liśćmi świeżej bazylii oraz udekorowanym sosem czosnkowym.