Domowe sposoby na ból kręgosłupa

Ból kręgosłupa znacząco utrudnia normalne funkcjonowanie. Dolegliwość częściej pojawia się u osób starszych, jednak wiek nie stanowi żadnego wyznacznika. Brak aktywności fizycznej może zwiększyć prawdopodobieństwo wystąpienia uciążliwych schorzeń. Ogromną rolę odgrywa jednak technika wykonywania ćwiczeń lub podnoszenia ciężarów. Czasami jeden niewłaściwy, nieprzemyślany ruch może nieść za sobą wiele poważnych konsekwencji zdrowotnych. Zastanawiasz się, jak złagodzić ból ze strony kręgosłupa? Poniżej znajdziesz kilka praktycznych wskazówek.

1. Ograniczenie ruchu

Ból kręgosłupa zwykle nasila się podczas aktywności fizycznej. Właśnie dlatego przez pewien czas dobrze jest ograniczyć ruch do absolutnego minimum. Należy zrezygnować z m.in. dźwigania zakupów, przesiadywania za biurkiem przez wiele godzin, treningów na siłowni. Oczywiście, jeśli stan zdrowia na to pozwala, to należy wstać z łóżka. Całkowity bezruch może spowodować jeszcze większy ból.

2. Kąpiele rozgrzewające

Na ból kręgosłupa mogą pomóc kąpiele rozgrzewające. Ciepło rozluźnia mięśnie, a tym samym łagodzi męczące dolegliwości. Alternatywą jest zastosowanie termoforu, okładów czy też maści rozgrzewającej. Dużym zainteresowaniem cieszą się plastry rozgrzewające, które są wygodne i bezproblemowe w stosowaniu. Są niewidoczne pod ubraniem, co stanowi niezaprzeczalną zaletę. Miejscowe podwyższenie temperatury może pomóc zniwelować ból na długi czas.

3. Zimne okłady

Niska temperatura także może pomóc w walce z bólem kręgosłupa. W takiej sytuacji należy zastosować zimne okłady (np. z ręczników wyjętych z zamrażali lub kostek lodu). Ważne jest, aby korzystać z nich kilka razy dziennie. Nie zawsze po pierwszym zabiegu można odnotować pożądane efekty.

4. Prawidłowa pozycja podczas leżenia

Podczas snu należy przyjąć prawidłową pozycję – najlepiej przespać całą noc na plecach, co dla niektórych osób może być trudne. Ogromne znaczenie ma twardość materaca, która nie może być ani zbyt mała, ani zbyt duża. Niewłaściwie dopasowany zwiększa ryzyko częstego nawracania problemów zdrowotnych.